Hello 4-eyes O-O



Jag har virkat ett glasögonfodral till mina fina fejkglasögon.
Mönstret har jag hittat på själv, men det är inte svårt
att virka ihop en sån här :).

Så här har jag gjort:
Lägg upp passande antal lm (jag hade 36)
Fäst dom i en ring med en sm
Virka fm runt i maskorna i ringen
Fortsätt så tills du är nöjd med längden, avsluta med sm och fäst tråden.
Vänd allt ihop ut och in, sy ihop öppningen
där du började virka.
Klart!

Om du vill kan du virka några lm och fästa dem på "baksidan"
och sy fast en knapp på "framsidan" så man kan stänga
fodralet så att glas ögonen inte trillar ur.

Virkförkortningar:
lm= luftmaska
sm= smygmaska
fm= fastmaska

LYCKA TILL!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0